Melodifestivalen 2013

Ja då var det dags för finalen ikväll, jag missade andra chansen då vi var i London, men jag tänkte kolla på alla nummer nu och skriva vad JAG tycker och vem som borde vinna ikväll och representera sverige enligt MIG!
 
Ulrik Munther - Tell the world I´m here
 

Hmmm faktiskt en helt okej låt för att vara Ulrik, då jag inte alls gillar hans stil annars, men sjunga kan han och det här bidraget är okej, men nej det är inte en låt som ska representera Sverige i Eurovision.
 
David Lindgren - Skyline
 

David sjunger riktigt nasalt och illa i hans bidrag tycker jag personligen och jag tycker annars han är en talang men detta är så gjort och inte hans stil, det blir inte äkta för mig, nej tack, ge mig Danny istället, en entertainer och som kan leverera ett sånt här nummer.
 
State of Drama - Falling
 

Älskar att sångaren ser ut som en blandning mellan Ola Svensson och Bert-stjärt, haha!
Bra röst och skön låt, men den passar bättre på en rixfm scen och är inte tillräckligt stark för att vara med i Eurovision.
 
Anton Ewald - Begging
 

Det är ingen tvekan om att killen kan dansa, är en entertainer och är otroligt söt, men han måste sätta micken till munnen i tid, inte efter att meningen har börjat, jag gillar den här och med andra kläder, lite bättre kontroll på micken så är det här absolut en av mina vinnare.
 
Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
 

Jag har aldrig gillat Louise, men det är en okej låt, men INTE i Eurovision så jag hoppas verkligen inte att den här går och tar hem detta bara för att folk gillar Louise, nej vi ska rösta på LÅTEN och artisten som ska representera musik sverige. Hör ni vad jag säger nu???
 
Ralf Gyllenhammar - Bed on fire
 

OMG vad gör den här låten här??? Jag gillar dock rockinfluenserna när låten kommer igång, men NEJ TACK!
 
Ravaillacz - En riktig jävla schlager
 

Rolig låt, sköna gubbar och man blir glad, men i en musikal kanske, inte i Mellon. Så SNÄLLA SNÄLLA rösta för f-n inte på den här låten till Euron ikväll, pinsamt skulle det vara, det är kul att den kom till final, men där får den stanna.
 
Sean Banan - Copacabana
 

Ja vad ska jag säga, Sean Banan, NEJ HELT FEL, det är en jäkla show men inte ett nummer vi skickar till Euron, lika pinsamt det här som gubbarna, så snälla föräldrar se nu till att prata förstånd i era barn, säg att telefonen är sönder under just det här numret och ge barnen mobilförbud för bananen får inte vinna, så är det bara.
 
Robin Stjernberg - You
 

Fina Robin, en riktig talang och som jag absolut kan se vinna hela skiten, låten är maffig och sålänge han sjunger klockrent så absolut, det här är min vinnare. Det är nästan självmord att ha en sån falsett med i en låt i Mellon, men ikväll sätter han den tror jag och då tar han hem detta, HOPPAS!
 
Yohio - Heartbreak Hotel
 

Jag förstår inte grejen, varför gillar alla detta så mycket, jag älskar stilen på honom, men låten är helt fel för mig, hade han kunnat sjunga hade detta kanske varit bättre, men NEJ tack, detta är inget för mig.
 
Jag må vara gnällig och tycker dom flesta låtarna är skit, JA det tycker jag faktiskt, i år är hela Mellon pinsam, men ändå sitter man där och kollar, man måste ju!
Det är bara att hoppas på Glorious Inc i Mellon nästa år, så vi kan visa er vart skåpet ska stå, haha ingen press alls ;)
 
Må bäste låt vinna ikväll!
Vem röstar du på? Kommentera gärna! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0