London 2013 - Del 1!

Jag är tillbaka och jag har haft en grym semester, JAG ÄLSKAR London och det kommer defenitivt bli ett ställe jag/vi kommer att besöka ofta =)
 
Jag var ju sjuk när vi åkte men blev bättre när vi kom fram så jag släppte loss och dagen innan vi skulle åka hem blev jag sämre igen, men jag tänkte att jag skulle gå till jobbet igår ändå, så det gjorde jag och det var ett misstag för jag kallsvettades, hade slem i halsen och var så hängig, så jag gick raka vägen till kassachefen och sa att jag måste gå hem. Snacka om ångest, jag har varit sjuk typ en gång i månaden nu och jag jobbar ju nytt schema där jag kommer tjäna mindre så det kommer inte bli en rolig lön =(
Men men hälsan är viktigast och jag vill inte smitta ner alla mina kollegor, jag har ju sämst immunförsvar också så jag är inte förvånad.
 
Men nu tillbaka till Londonresan, jag tänkte berätta om resan dag för dag så kort som möjligt, så får vi se hur det går med det ;)
 
Onsdag 27/2
 
Vaknade upp vid 10 och började städa, tvätta och fixa det sista inför resan.
När man ska åka till London borde man ha med sig så lite som möjligt och jag försökte verkligen, men gud så svårt, så min väska vägde 17kg när jag lämnade den, oops... ;)
 
 
När jag var färdigpackad & klar
 
 
skjutsade min älskling mig till Arlanda Express där jag mötte upp Tommy
 
 
då vi skulle åka ut till Arlanda och sova på Radisson blue sky city, en kompis till Tommy jobbar där och hade fixat rum åt oss.
Väl framme träffade vi upp Ida, lämnade väskorna på rummet och gick ner till konkurenterna och åt middag, vi drack även en lingon daiquiri som var magisk, perfekt start på semestern.
 
 
 
 
 
 
 
Det blev väldigt sent och ett antal glas senare så tror jsg att vi gick och la oss vid 1 eller jag somnade typ vid 1.30.
 
Torsdag 28/2
 
Jag vaknade vid 4 och kunde inte somna om så jag gick upp och gjorde mig iordning och sen väckte jag Tommy vid 4.45 då det var dags att röra sig ner mot frukosten och sen checka in!
 
 
 
 
Väl på planet så lägger vi upp vårat handbagage i hyllan och då ser jag att Per Moberg kommer bakom Tommy så jag skämtar och säger Tommy flytta på dig för herr Moberg och skrattar men så visar det sig att han ska sitta breve mig, haha! Pinsamt! Men när planet är bordat så hoppar han till lnågra ediga platser på andra sidan, annars hade jag nog pratat med honom och tagit en bild men nu ville jag bara låta han vara ifred. Så när vi går av planet lyckades jag knäppa en bild, hehe!
 
 
Den där västen känner ni igen va? ;)
 
Väl framme i London tog vi tåget, supertrötta
 
 
 
till Victoria Station där vi sen skulle ge oss ner i tunnelbane systemet, OMG vad mycket trappor och folk, ja där kom vi med våra icke små och lätta väskor och utan Tommy hade jag nog gått vilse, men som tur är så har han bott där och varit många gånger i London.
 
 
 
När vi kom fram till Marble Arch och hotellet, The Cumberland som vi skulle bo på, ett riktigt fint hotell och det doftade gott överallt, rekommenderar verligen er att bo där, låg precis vid Primark och Oxford Street.

 
så lämnade vi in väskorna och drog iväg mot Madame Tussauds på en gång då Tommy hade fixat det innan med goodiebags och vi skulle även få göra våra egna vaxhänder, desutom skulle vi inte få checka in på rummen innan 15. Så det var bara att sätta igång, sen har tempot varit galet och vi har bara kört.
 
Madame T var kul, tyvärr fick jag inte gå in på skräckrundan, för Tommy vågade inte, haha Tommy är mörkräddare än räddast och har varit där innan så han visste vad vi skulle ha gett oss in på, så jag får gå in där med älsklng när vi åker dit någon gång.
 
Men det var kul att se alla dockor och vi var även in på en 4D film, wow vilken upplevelse, skitkul säger jag bara!
 Madame T är ett måste helt enkelt.
 

 
När vi var klara så gav vi oss ut på shoppinggatorna och Victoria´s Secret, jag säger bara LYCKA, MEN jag är dock liiite besviken, underkläderna var dyrare än vad jag hade hört och det var typ samma utbud på varje våning, det som var billigt var sådär och doftutbudet var sådär, ja dom dofterna jag redan har som jag ville fylla på fanns inte ens men jag hittade massor ändå, hehe!
1800kr slutade räkningen på och Tommy tyckte jag var galen, men jag hade lätt kunnat shoppa för minst 5000kr om jag hade haft den budgeten ;)
 
 
 
 
 
 
 
När vi var klara mötte vi upp Linn en kompis som jobbar som flygvärdinna och just nu också var i London, så vi tog en fika på Starbucks och pratade lite, och det var så kul att se dig där vännen <3
 
 
 
Sen fortsatte vi shoppa lite och Tommy köpte sig en grym Michael Kors klocka, lycka!
 
 
och vi köpte även två biljetter till musikalen Rock of Ages innan det var dags att bege sig mot hotellet och checka in, duscha och göra oss iordning för en utekväll som först började med lite snabbmat och sen musikal.
 
 
 
 
 
Sen blev det ställe efter ställe...
 
 
 
och ja det blev en galet trevlig kväll, vi träffade en massa roligt folk, dansade som tokar och bara hade så kul som vi två kan och musikalen var grym, vilka röster, hon som spelade Mary J Blige hade den galnaste rösten jag har hört på länge och dansarna var otroliga, ja jag tvivlar på att musikalen är lika bra är hemma tyvärr.
 
Väl hemma var det bara att däcka och det gjorde vi.
 
Resten fortsätter i inlägg 2 då jag måste äta lite och ta en paus ;)
Kärlek
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0