Stackars mig!

Ja jag tycker faktiskt synd om mig själv för nu har jag legat hemma och vilat i 6 dagar och har varit sjuk i ca. 11 dagar, det räcker nu, men nej då vaknar jag upp idag och känner mig lika dålig och det har gått upp till bihålorna, huvudet känns sprängfärdigt, öronen värker och kliar, näsan rinner, jag kan inte hosta ordentligt för då gör det ont i huvudet och igår hade jag feber och ont i hela kroppen.
 
Så vad sa läkaren då? Jo att jag har ett virus (som vanligt) som tyvärr är en långkörare, jag kommer ha ont i halsen länge, men förhoppningsvis bara det i slutändan och hon sjukskrev mig till på Måndag, men som det känns nu så kommer jag inte klara av att jobba på Tisdag, men jag hoppas verkligen, även om man får 80% av att gå hemma så förlorar jag en massa pengar, dessutom är det skittråkigt att ligga hemma och ha ont och vara dålig, jag vill träna, umgås med vänner och vara pigg och glad med min älskling.
Men jag antar att jag får skylla mig själv, jag har ju jobbat en del den senaste tiden, stressat, ätit DÅLIGT och semestern i London var ju inte riktigt en LUGN semester nej det var ganska högt tempo och en MASSA fest, men fan vad kul vi hade ;)
 
Ska tillbaka till läkaren på Måndag och ta halsprover då det inte gick igår för att transporten som tar alla prover hade gått, sen bad jag även om att kolla värden då jag är sjuk en gång i månaden och det faktiskt kan bero på annat än stress, så nu jävlar ska vi se vad som är boven i dramat!
Det konstiga är ju varje gång man går till läkaren och har ont, känner sig däckad och dom säger dina lungor låter jättefint, dina öron är lite irriterade men ingen inflammation, din hals ser bra ut, men VA öronen värker och kliar, halsen är tjock och gör ont och det rosslar i bröst och lugnor?? Hur går det ihop???
Men jag är ingen läkare och får försöka lita på kvinnodoktorn.
 
Älskling åkte tidigt hemifrån idag då han hade match som dom vann med 4-0, jeij, så jag passade på att bara sova, sova, sova.
Sen har jag legat på soffan och när älskling kom hem satte jag igång att laga mat, skojjar ni det blev gott eller, mums säger jag bara, jag fick ett recept av en vän på en tacopaj ala LCHF, inte för att vi går på det, men vi ville testa och det blev så supergott som vi trodde, så nu tänkte jag dela med mig av det till er, varsågoda! :)
 
TACOPAJ ALA LCHF

Pajskal

4 ägg
1 dl grädde
2 msk smör

Pajinnehållet:

400 gram köttfärs
1 krossad vitlöksklyfta
smör till stekning
1 msk tomatpuré
2 msk glutamatfria tacokryddor
½ dl vatten
halverade körsbärstomater/hackad tomat
skivade lökringar
2 dl riven ost
1 dl grädde
½ dl creme fraiche
Önskad mängd Jalapenos.

Smält smöret i pajformen i ugn på 225 g.

Vispa hastigt ihop äggstanningen och grädda till torr yta med ordentligt färg.

Ta ut och låt formen vila.

Bryn färsen med vitlök, kryddor och tomatpurén i smör.

Tillsätt vattnet och låt puttra tills vätskan kokat in.

Riv osten och blanda med grädde och creme fraiche.

Strö ut köttfärsröran på pajbotten och fördela tomat, lök och jalapenos över toppen.

Häll oströran överst, jag gjorde dubbelt med lite mindre ost då jag tyckte det blev för lite, grädda 10-15 min eller tills ytan ser aptitligt inbjudande ut.

SMAKLIG MÅLTID!

 
Japp där har ni den, supergod och enkel!
Nu ska vi ta ett varmt bad innan Mellofesten börjar!
Ha en trevlig kväll!
 
Nyvaken, sjuk tjej, men det funkar med en egopic då med serrni! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0