Jag är tillbaka!

Nja eller, inte helt, men jag började jobba i Fredags, tog ett extrapass igår och har smått börjat komma tillbaka till träningen och tänker på vad jag stoppar i mig.
 
Näsan rinner konstant och jag hostar, men är piggare och känner att jag snart är tillbaka helt.
Skulle ha jobbat ett kort pass idag, men mina lediga Söndagar kan vara det bästa jag vet, så jag fixade bort det, dessutom var det helt dött på jobbet tydligen så jag hade inte behövt komma in ändå.
 
Vaknade vid 11 och tog mig sakta men säkert upp då det var bra väder.
Jag skulle ha åkt till Malin och fixat bryn och fransar vid 14 idag men hon ville ut i solen tidigt med sina barn och eftersom jag inte är hundra ville jag inte riskera att smitta dom och jag orkade inte stressa.
Ni vet mammor är uppe tidigt och är hurtiga, där är jag inte riktigt än på mina lediga dagar, speciellt inte när jag är förkyld. ;)
Så jag gick up gjorde mina benböj (en utmaning jag håller på med tillsammans med några kompisar ;)
 
 
Sen gjorde jag mig en mumsig smoothie 
 
 
och hoppade in i duschen för att sen träffa upp vackra Andrea på en promenad i stan med en kaffe i handen, promenad blev det, från fridhemsplan till odenplan och sen in till stan, jättetrevligt, det var evigheter sen vi sågs, men dock klädde jag på mig lite för lite då jag trodde det var varmare än vad det var, så det var kallt.
Glajjerna åkte på också!
 
 
Efter daten åkte jag hem och skulle göra mig iordning för jobb men när jag fick veta att det inte blev något hörde jag av mig till Linda som kom hit på en fika, nu har hon precis åkt hem och jag ska försöka få i mig lite mat och vänta på att älskling kommer hem, sen får vi se om det blir en lugn hemmakväll eller bio.
 
Är lite i valet och kvalet just nu, Glorious Inc kommer spela in en musikvideo typ snart så för min egen skull behöver jag gå ner i vikt snabbt, jag har gått upp när jag har varit sjuk och är inte redo att se fierce ut i en video just nu, så jag måste rasa mer eller mindre, så då funderar jag på att gå på en veckas diet till att börja med (sätta korta mål så att jag klarar av dom) för att gå ner snabbt och sen förhoppningsvis ha motivationen att fortsätta med hård träning och nyttigt mat tänk, jag vill och kan inte sätta igång med träningen på riktigt än då jag riskerar att bli sämre så då är det maten jag kan lita på just nu och det går inte så snabbt som jag behöver tyvärr.
Jag gillar inte såna här dieter för långvarig nedgång, men nu är det för en speciell grej och då är det enklast, men kommer jag klara av det då jag ska jobba varje dag?
Har kvällen på mig att fundera och som sagt JAG VET att det inte är bra, men jag behöver det just nu.
Om jag väljer att köra så kommer jag säkert bli lite grinig och så men det får ni ta ;)
 
Igår efter jobbet mös vi i soffan och bara slappade innan läggdags och jag gjorde en underbar fruktsallad, mums säger jag bara när man inte får äta annat gott :)
 
 
Hoppas ni har haft en bra vecka och en mysig helg, imorn är det Måndag igen och ny vecka, nu kör vi helt enkelt!
Ha det bäst!
Kärlek
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0