Liten uppdatering!

Vad segt det går här på bloggen, sorry, men jag har inte orkat som vanligt.
Men jag ska snart starta upp en ny blogg med ett eget domän och jag kommer även att kunna blogga ifrån ajfånen då och det kommer göra så mycket. Så så fort min vän Tommy har tid att fixa, så ska han hjälpa mig med det.
Så håll utkik här, för det kommer.
Under tiden får det vara lite glapp mellan inläggen, men så vad händer då?
 
Jo jag har kommit på att jag är sämst på att göra något under en längre tid, ja jag pratar om kaloriräknandet och träningen.
Så fort jag får en lucka så tappar jag lusten och jag har inte hunnit ta något pass jag gillar för att jag har jobbat fel tider och älskling är sjuk så ingen styrka har det blivit heller och då tappar jag lusten och "unnar" mig ledigt, njuter och äter vad jag vill och sen är jag fast där i mina dåliga vanor och det livet jag inte vill leva, men det känns så tråkigt att gå tillbaka igen TROTS att jag vet att det nyttiga, regelbundna gör mig pigg, glad, mindre och jag mår bra av det, men VARFÖR blir det så för då?
Jag har sämst karaktär.
Och jag tror att orden lev livet är för inpräntade i min hjärna och det här att behöva ha krav och måsten, det är det värsta jag vet och det gör att jag vill göra tvärtom istället, men va fan jag är 30 år nu så det är liksom dags att ändra på det SNAAAART.
Men jag får kämpa vidare helt enkelt. En vacker dag blir det min livsstil!
 
Apropå träning så körde jag ett Streetpass idag, tyvärr bara med en bar, en naturdietshake och en kvarg i magen och a jo tjena det var ju smart, nej jag var illamående hela passet och hade ingen energi alls, så dagens pass kunde jag lika gärna ha hoppat över, men grymma Åsa levererade härlig koroegrafi som vanligt och jag försökte iallafall, dessutom kom Maria (en gammal kollega från Ryska posten och dansade med mig, kul kul!)
 
Älskling är sjuk just nu och det innebär massa filmtittande och mys, vilket jag älskar och skulle kunna göra typ jämt och vi har sett några filmer som jag nu tänkte tipsa er om:
 
Officer down - en helt okej film, en absolut sevärd actionrulle!
 
 
Seven psychopaths - En annorlunda men bra film, många kända ansikten och jag gillade den! 
 
 
Django - En grym Quentin Tarantino film som man absolut ska se och Jamie Foxx spelar riktigt bra, I LIKE!
 
 
Flight - En riktigt bra film, men jag kan ju säga att man inte blir så himla sugen på att flyga efter denna film. Denzel Washington är grym som vanligt!
 
 
Ja ni, annars är allt som vanligt, så jag lägger upp lite bilder och så får ni ha det så bra sålänge!
 
Vi var på fredagsmys hos paret Cajdert i fredags och det var otroligt trevligt, med Qusedillas, ostkaka, kaffe och soffhäng
 
 
Min prinsessa fyllde 1 år och firades med kalas i Lördags, detta lilla charmtroll får mig att smälta
 
 
 
Systers hund, boxern Bosse som ser ut som att han har downs syndrom, en underbar hund!
 
 
Fina storebror som också fyllde år häromdan
 
 
Lillys presenter från oss, ett par uggs, baggyjeans och en fin rosa vårjacka
 
 
Bakade en underbar filmjölkslipa med fikon och hasselnötter i Söndags, fick receptet av våran baktjej på jobbet, mums säger jag bara!
 
 
Ha det bäst nu!
 
Kärlek från mig
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0