Magsjuk!

Haha så blev det med den myskvällen i förrgår, ja jag mådde ju illa och var matt av en anledning, för en stund senare efter mitt sista blogginlägg så fick jag så ont i magen, det började bubbla och gjorde så ont så att jag tllslut var tvungen att stoppa fingrarna i halsen och då var det precis som att jag startade något för då bara sprutade det ut, flera gånger på raken.
Sen fortsatte det så resten av kvällen och jag fick frossan från helvetet så att jag var tvungen att ställa mig i en kokhet dusch och när jag skulle sova fick jag ha på mig min ziperall och jag hade även ett täcke och en pläd på mig men ändå frös jag.
Men jag somnade till slut för att sen vakna vid 3.30 och svettas ihjäl så jag gick och satte mig på soffan en stund, drack lite vatten och det kändes som jag var aspackad, det bara snurrade och jag mådde så dåligt, så tillslut fick jag stoppa fingrarna i halsen igen, ja typ 3 ggr till men sen fanns det liksom inget kvar att få upp så jag gick och la mig med frossa igen, somnade en snabbis, men så vaknade jag vid 6 igen och kunde inte sova och behövde få i mig något att äta, så jag satte mig på soffan och drack lite nyponsoppa. Sen däckade jag och sov till 12.30. 
 
Var utslagen hela dagen igår och låg bara på soffan och kollade på youtube klipp.
Men så kände jag att jag måste ju äta snart, så jag kollade med min vän Martina som är ute och kör på jobbet om hon kunde komma med mer nyponsoppa och varma koppen och det kunde hon, så när hon kom pratade jag med henne samtidigt som jag gick ut genom våran dörr som låser sig av sig själv och här är våran konversation efter det:
JAG -Martina jag stängde precis dörren och jag har ingen nyckel.
MARTINA -Va vad säger du? Jag orkar inte med dig, vad har du gjort, hur lyckas du?
JAG - Jag har min zipperall på mig, ett par uggs, är magsjuk, osminkad och Max är inte hemma förens om 1 1/2-2 timmar, vad ska jag göra nu?
MARTINA - Å jag har åkt, jag vill inte träffa dig för jag vill inte bli magsjuk, men åååhh hur lyckas du???
(Martina känner mig och vet att det inte är första gången jag klantar mig eller har otur)
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta men jag ringde tillslut till pappa
(som btw är världens bästa pappa, han är alltid glad, uppmuntrande, snäll, har ett så stort hjärta, är beskyddande, ställer alltid upp, ja han är BÄST)
som kom och hämtade mig så fick jag hänga hemma hos pappa och hans sambo tills Max ringde och var klar på träningen så vi kunde hämta upp honom och pappa kunde skjutsa hem oss.
Ja jag fick ju iallafall umgås med pappa en stund, men det hade varit trevligare om man hade fått duscha och ha kläder på sig, haha!
Nu löste det sig till det bästa och jag kan bara skratta och hoppas jag har lärt mig av mina misstag, men tänk om jag inte hade haft mobilen med mig, då hade jag fått sitta där i 2 timmar i trapphuset eller behövt gå in till en granne jag inte känner. Haha!
 
Trött och sliten tjej i porten väntandes på sin far ;)
 
Idag är det Fredag och jag är hemma från jobbet för att vara säker på att det som bekymrat mig har försvunnit ur min kropp då det tydligen är 13 sjuka från jobbet pga magsjuka och jag tänkte jobba imorn igen, konstigt egentligen, det jag har haft känns inte alls som vinterkräksjukan som typ alla på jobbet har, men ändå har jag något samtidigt som alla andra, skumt!
 
Ska försöka städa, byta sängkläder, ja få bort alla äckliga baciller här hemma, diska och duscha så jag kan möta upp min älskling sen för att handla lite fredagsmiddag och mys.
Ja så man kan gå tillbaka till verkligeheten imorn igen.
 
Jobbar 7.45.17 imorn och sen ska jag gå tillbaka till träningen också, ja nu borde man ju ha gått ner 1-2kg efter dom här 2 dagarna så då är det bara att sätta igång och bygga upp musklerna igen ;)
 
Nej hörrni nu måste jag sätta igång med den här dagen så ha en underbar helg! 
Tänkte bjuda på lite Girls Aloud låtar från och med idag och varje gång jag bloggar fram tills vi åker för att ladda inför London och Girls Aloud på O2 Arena.
 
Här kommer dagens låt:
 
Sexy! No No No
 
 
Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0