Jobb, jobb, jobb!

Sitter här i soffan och har surfat runt lite, spelat Candy crush och bara varvat ner efter ett 12-21 pass på jobbet. Älsklingen min har somnat och jag ska snart krypa ner, men först lite blogg. ;)
 
Gick på mitt nya schema idag som innebär jobb Mån-Fre, ledig Lör-Sön, jeij vad skönt, dessutom har jag gått från extra till ett vikariat, så det känns jätteskönt, tjänsten är på ca. 80 % och jag har sovmorgon varje dag men slutar vid 18-19 nästan varje dag, dessutom jobbar jag 6.45-16 på fredagar, det betyder tidiga fredagar och ledig helg, LOVELY.
Men eftersom det inte är en heltid så får jag jobba någon helg då och då om jag vill ha in lite mer pengar (okej jag har en Söndag i månaden visserligen men det är verkligen helt ok)
men nu har jag iallafall det valet, förut var det liksom inte ett val utan då jobbade jag varje helg på schemat.
 
Så glad är jag för det för jag hade tänkt försöka lugna ner mig med jobbandet, jag känner att det tar lite på mig, speciellt när jag faktiskt kan säga att jag jobbar som en galning när jag är där, ställer upp, ser till att det är snyggt och rent, många (typ alla) frågar mig om det är någonting, ja jag sitter inte bara där i kassan och får in mina cash, som tyvärr många gör och det börjar bli ganska orättvist och tröttsamt så jag tycker det ska bli skönt att kunna gå dit, göra mitt och sen dra.
 
Ville bara dela med mig av det roliga, det känns nämligen väldigt vuxet av mig det här, för dom senaste åren har jag varit en extrajobb person, jag gillar inte heltid, jag vill kunna vara ledig lite när jag vill, bestämma mina egna tider och på dom flesta ställena har det funkat, ja jag har jobbat, visat vad jag går för och sen kunnat styra det ganska mycket själv, men nu känns det ganska skönt att få in en rutin, jobba samma tider varje Måndag till Fredag och sen ha ledigt och släppa jobbet helt.
Fast känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert jobba helg ändå så fort älskling ska ha match, göra något annat eller det inte händer något kul, för det är så enkelt att bara få in en massa fina OB cash på helgerna ;)
Men nej nu ska jag faktiskt försöka ta mig tid att umgås med nära och kära mer, gå in i studion oftare och jobba med Glorious Inc, då vi faktiskt har fått lite jobb som måste göras
(mer om det senare, det är inte riktigt offentligt än)
och unna mig och min älskling mer skoj.
 
Nej hörrni nu är det dax att krypa ner hos min älskling apropå det..
 
Bjuder på dagens Girls Aloud låt, vassegoda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0