Nytt schema!

Wiiie jag har fått ett nytt schema på jobbet, det är ett rullande 4 veckors schema och det betyder att jag slipper jobba mina fasta dagar Tis, Tor och Fredag 12-21, 11-20 och 11-20! Man blir så låst dom dagarna, så man kan inte göra någonting, dessutom är det typ bara såna pass som brukar vara extratider och eftersom jag måste jobba mycket nu så har jag varit tvungen att ta dom, så då det blir jobbigt i veckorna, men nu kommer jag få kortare pass vissa dagar, helger och stängningar, perfekt, precis som jag vill ha det, jag ÄLSKAR ju sovmorgnar och lediga dagar, det gör mig inget alls att jag jobbar kvällar och det är enklare att jobba mycket med sovmorgnar och ledig dagtid lite då och då.
Jag kommer inte ihåg hur schemat såg ut exakt, men det känns så bra och det måste ju betyda att chefen är nöjd med mig iallafall, trots nackproblem och sjukanmälningar lite då och då! ;)
Men jag gör ju mitt jobb när jag väl är där och det är ju huvudsaken!

Däremot så har jag satt upp mig på en massa extrajobb fram tills semestern så med det nya schemat som troligtvis startar nästa vecka så kommer jag jobba TYP varje dag, men som sagt sålänge jag får sovmorgon så är jag nöjd! =) Och pengarna måste komma in till semesten, utbildningen och en massa andra projekt, så do I have a choice here? ;)

Jag jobbade 12-21 idag och det var ganska lugnt, eller mer lagom och Robert Wells handlade av mig idag, han var väldigt trevlig, men såg ganska schleten ut om man nu får säga så! ;)

Jag tog en PW till jobbet i vanlig ordning i det fina vädret och tog mig också en skön lunchpw senare. Alltså jag är helt lyrisk över mina promenader för det är så skönt, för hela dagen och humöret bara blir helt annorlunda, ja jag säger bara det, börja promenera allihopa, det är det bästa!
Men jag behöver egentligen promenera längre för att få bättre resultat
(minst 40minuter på en gång för att kroppen ska kunna börja fettförbränna)
men jag hinner ju inte, för först vill man ju ha sovmorgon och sen har jag bara 45minuters lunch då när jag går ;)
Men jag säger det bättre 50-55minuters promenad per dag sammanlagt än ingen alls! =)
Och dessutom tar jag ju en Heat innan jag går, så jag hoppas den skyndar på hela processen ;)

Nej usch nu är jag helt slut i nacke och rygg så jag ska göra min älskling sällskap i sängen, han har redan somnat, ja han var helt slut stackarn, då han spelade match idag igen
(dom vann med 2-1)
och dom spelade ju även match i Lördags och vann med 3-2
(om jag inte minns fel, så nu är dom i serieledning, wiiie så bra!)
På heltiden med fotbollen så pluggar han hela dagarna ute på Bosön och där tränar han även 3ggr i schemat, så det är full rulle och jag är så imponerad av min älskling.
Ja han är verkligen grym för han gnäller ALDRIG, utan han bara kämpar på, ja men tänk om man hade den karaktären i sig! ;)

Världens finaste in action! (Tagen av min pappa, då jag själv inte kunde närvara på matchen i Lördags)



Hoppas ni har haft en bra dag idag!
Sov så gott nu....

Bjuder på en fin utsiktsbild från dagens pw på Västerbron! (Jag älskar Kungsholmen <3 )



Sen självklart en egobild med mig och utsikten ;) Haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0