Gubbjävel!

Häromdagen var jag ute på en vanlig PW till jobbet och när jag är i slutet av Essingebron så blir jag helt plötsligt puttad jättehårt i ryggen, på ovansidan och jag som har hörlurar blir rädd men tror ändå att det måste vara en kompis som skämtar lite dåligt, men så vänder jag mig om och då är det en man (läs gubbjävel) som tydligen tyckte att min gångbana var större än hans cykelbana, så han puttar mig stenhårt så nacken får sig ett slag och jag får jätteont
(japp så går det när man säger att man mår bra och ser ljuset)

jag säger -men gud vad du skräms och han säger något om att han har plingat på mig och försökt komma förbi och chockad som jag var sa jag bara -men jag hör inte, förlåt, då babblar han vidare och jag blev så arg så jag sa cykla vidare och håll käften bara, men sen reagerade jag! Förresten vadå plingat och vill komma förbi?? Så jag kollar på cykelbanan igen och min sida, jag har verkligen gått på min sida och han hade hur mycket plats kvar som helst och hade kunnat cykla förbi utan att behöva använda våld!
Så jag blev skitarg, men då hade ju han såklart redan cyklat iväg och nu har det gått 3 dagar och jag har fortfarande ont =(
Värdelöst är det, jag som kämpar med sjukgymnastik nu för att försöka göra smärtan mindre och faktiskt såg ljuset för att det började bli bättre vissa dagar, men men vi får se vad sjukgymnasten säger på Torsdag när jag är där helt enkelt!
Cyklister verkar ha sina egna regler och det stör mig, jag tycker ärligt talat att det borde finnas något slags körkort för cyklister! Men men lär ju inte hända!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0