2 lediga dagar!

Ja helt otroligt men jag har 2st lediga dagar från jobbet.
Jag har ju jobbat så mycket den senaste tiden så om jag inte hade varit hemma sjuk eller tagit ledigt några timmar så hade jag typ jobbat varje dag, men nu hade jag 2 hela dagar ledigt på schemat så jag lät det förbli så, SKÖNT!

Igår vaknade jag vid 9.45 och kände mig utvilad så jag gick upp, drack en smoothie och satt lite framför datorn, men sen började jag städa, så det blev en storstädning, ja jag skrubbade hela duschen, dammade ÖVERALLT, gjorde rent spisen, micron, diskade, tvättade, dammsög och skurade!
Det var full rulle helt enkelt.
Men sen tog jag en dusch, åt lite lunch och tog bilen in till stan och mötte älskling. Passade på att kolla varför jag inte kunnat maila från iphonen på evigheter på Phone House
(så nu kan jag det igen, dom fixade det på ett kick, äntligen!)
och sen skjutsade älskling mig till Fridhemsplan där det var dags för sjukgymnastik och sen en fika med min underbara vän Maria, det blev en snabbis, men det blev av, ÄNTLIGEN!
Måste göras oftare även om det bara blir en snabbis. Man har ju så mycket att prata om som man försöker hinna med så att man glömmer bort vissa saker ;)

Maria som är så sjukt duktig med sin träning och mat skulle möta mannen sin och träna så jag tog bussen hem, lagade lite mat och gjorde mig iordning för några billiga öl på Jägarn med Jossan och kanske Tommy, men helt plötsligt skulle ingen av dom möta upp mig, så uppiffad och klar åkte jag och hämtade en påse med lite gottigheter hos Tommys mamma
(som Tommy köpte åt mig på flygplatsen i London, underbara du, TACK SÅ HEMSKT MYCKET)
och sen hämtade jag älskling som hade haft träning.

Tänkte åka hem och slappa på soffan men så ringde Jossan och sa förlåt det är ju klart vi ska mötas upp, är du fortfarande på? Klart jag var det, så älskling skjutsade mig till Barbeque och där tog vi två öl innan vi gick vidare till Anglai där det blev två öl till och ett glas rose, jättetrevligt och behövligt.

Idag ska jag och älskling unna oss en bio, vi har velat gå så länge nu men det har inte blivit av, så ikväll blir det Avengers, finally! MYS, jag älskar att gå på bio! =)

Avengers


Men först ska jag till läkaren vid 15.30 och ta bort mina stygn på låret efter leverfläcken, det ska bli skönt att få bort dom och se om jag har skött det bra så ärret läker fint!

Nu kom älskling hem så nu ska jag mysa en stund med honom innan det är dags att komma igång! =)
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0