Back to reality!

Tillbaka till verkligheten igen med både ångest och samtidigt är det ganska skönt!
Som man säger Borta bra men hemma helt klart bäst..
 
Veckan på Teneriffa var jättebra, vi har haft grymt väder
(inte alla dagar dock, det var några dagar med mulet)
och hotellet var mysigt med all inclusive
(maten var inte den bästa men funkade ändå och att man får dricka hur mycket man vill är ju klockrent)
däremot blev jag sjuk efter två dagar, fick feber, ont i kroppen, ont i halsen,
(kunde knappt svälja)
världens jobbigaste först torr men sen slemhosta, ja det var inte höjdpunkten på resan om man säger så, jag blev ganska låg och deppig över det då jag behövde veckan i solen för att piggna till och ladda batterierna helt, men jag försökte hålla humöret uppe för dom andras skull och hängde med på grejer och solade och så ändå
(vägrade ligga instängd i rummet när man är en vecka på Teneriffa)
Vi åkte på båttur och fick se delfiner, valar och bada i turkost vatten, vi var en dag på Siam Park
(typ roligaste vattenlandet ever)
och sprang omkring som barn på nytt och åkte massor av vattenrutscbanor, skitkul verkligen!
Vi solade, badade i poolen, festade, åt middag ute, shoppade, spelade minigolf och jag och Tommy tatuerade oss, jag fick det av Tommy som en tidig 30 års present och jag är sååååå nöjd
(bild länge ner)
För att sumera veckan så var den superfin, jag är så nöjd och belåten!
Bilder på resan kommer så fort jag fått resten av Tommy!
 
Nu är vi hemma igen och alllvaret började direkt, vi betalade räkningarna och insåg att vi har inte råd att fortsätta semestern 1 1/2 vecka till så vi båda ska försöka börja jobba igen på Måndag och det känns pisstråkigt, för vi båda hade behövt varenda dag till att ladda upp för att klara av resten av året som består av en massa jobb, men utgifter vi inte hade räknat med dök upp och vi båda fick mindre lön än vi hade räknat med. Så så är det med det och det är inget att göra något åt nu.
 
Sen har jag gått upp för många kilon och ångesten är tillbaka, så nu är det hårdkörning med träningen och kosten som är siktet, jag har aldrig varit så här stor
(för mig är jag stor och jag jämför bara med hur jag sett ut tidigare och i mina ögon är jag överviktig, jag jämför inte med någon annan, eller pratar om hur jag tycker andra ska se ut)
och jag mår jättedåligt, min IBS är tillbaka och jag ser gravid ut och har ont i magen hela tiden, så nu på Måndag måste jag börja träna och tänka på vad jag stoppar i mig igen, det är slut på att "unna sig" då, jag kan inte helt enkelt, jag måste leva en sund och hälsosam stil för att kunna vara pigg, frisk och nöjd. Hade jag varit frisk och haft pengar hade jag satsat på Fitnessfighten
(kolla in vad det är, här)
redan 1 Juli men det blir nog av den 1 Augusti istället.
Så nu får det bli gym, promenader och försöka att ta bort nästan alla kolhydrater istället, lite behöver man för träningen.
 
Ja det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det är bara att acceptera, detta året är inte vårt heller, det får bli nästa.
 
Var och fixade naglarna hos Camilla idag som har växt som ogräs och sen stohandlade jag och Max så nu är kyl&frys fyllda, tvätten är tvättad och vi kan fortsätt njuta av våra 4 dagar vi har kvar av semestern.
Hoppas ni har haft det bra här hemma trots sommaren som vägrar dyka upp!
 
Min fina tatuering, den betyder Stenbock, vilket är både mitt och Tommys stjärntecken!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0