Tråksommar!

Alltså den här sommaren slår allt i tråkväder, ena stunden är det solsken, varmt och man bara vill lägga sig vid vattnet och sola, men andra stunden är det mulet, blåser kallt, det regnar, åskar och blixtrar, ja man kan inte lita på vädret en sekund.
Och ena dagen står det på löpsedlarna att Nu äntligen kommer sommarvärmen men andra dagen står det Nu kommer det ett extrem väder, ja vad ska man säga, det är ju precis så det är, men jag är så less på att se det, kan vi inte bara strunta i vädret, den svenska underbara sommaren med över 30 grader som vi kan ha kommer inte att komma, men kommer den är den inte här för att stanna länge, tråkigt men sant, det är liksom bara att inse. Det är redan i slutet av juli, det är alltså snart augusti och jag har inte badat i svenskt vatten eller solat en heldag på stranden, jaja okej jag jobbar mycket så det är svårt, men det har inte lockat om man säger så!

 
 
 
Jobbade 11-16 idag, jag skulle egentligen ha jobbat 11-20, men när jag promenerade till jobbet så var det solsken och jättevarmt så jag kände mig bitter för att det alltid är så när jag jobbar men så fort jag är ledig så blir vädret sämre och det fick jag bevis på idag för när jag slutade vid 16 var det mulet, kyligare och det fina vädret var borta. Jag blir sååå trött. Suck...
Funderar på att sluta planera och spara till min 30 års fest som jag skulle vilja ha egentligen men istället börja spara till en resa med älskling över jul och nyår.
Tänk att få komma iväg bort från det här och få solenergi och få vara med den som betyder mest av allt för mig
(tillsammans med min familj)
det vore en dröm.
Jag menar den veckan på Teneriffa var grym, men det känns redan som evigheter sen. Bläää vad deprimerande! =(
 
Sitter hemma och älskling kom precis hem så nu blir det en riktig slappar Söndag med en massa onyttigt och mys och imorn är det en ny vecka igen, tiden springer förbi och det börjar bli deadline med min viktnedgång, så nu är det dags att ta tag i sig själv igen, men jag tänker inte beklaga mig över hur missnöjd jag är och bla bla bla utan jag säger bara att nu börjar det bli panik så jag får helt enkelt skärpa mig!
Men men det är imorn så nu ska jag mysa! ;)
Ha det bäst sålänge!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0