ÄNTLIGEN Fredag!

Ja nu kan jag verkligen säga det för jag är ledig i helgen, det var längesen jag hade en hel helg planerad ledig redan på fredagen, jag har ju kanske varit ledig en dag och sen tagit ledigt halva andra dagen, men nu är jag alltså ledig en HEL helg.
Haha ordet ledig var med 5 ggr nu, så ni fattar va?? JAG ÄR LEDIG I HELGEN ;)
Det ska bli skönt och jag har massa roligt inplanerat. =)
 
Men först ska jag skriva om gårdagen, då jag fick en ledig
(haha en gång till)
dag, jag skulle ha jobbat 13.30-16.30 men det var så lugnt så jag behövde inte komma in, så jag passade på att ta en sovmorgon, äta en god frukost och sen slappa framför datorn.
 
Men tillslut var det dags att komma igång med dagen så jag städade, torkade ur kylskåpet, dammsög, skurade, dammade, diskade och fixade och det kan ju vara en av dom bästa känslorna för mig, ja när lägenheten är nystädad och fräsch
(haha jag är lite speciell)
men ordning och reda, ett städat hem, rent, helt och fint det är min grej och har alltid varit.
Iallafall där jag bor och jobbar som sagt.
 
Apropå jobb så åkte jag till jobbet och handlade och tog sen ett stopp på systemet, då Adam och Sofia kommer hit ikväll på middag
(vi tänkte beställa hem mat, enkelt och bra)
så alkohol behövde fixas och städningen var ju då ännu mer viktig.
 
Men sen blev det lite stressigt då jag hade bokat in mig på dubbelpass i Alvik, först Sh`bam och sen Core, men jag hann och jag säger bara, GUD VAD DET ÄR SKÖNT ATT TRÄNA!
Jag förstår inte att jag har pausat sålänge, varför har jag försummat träningen när det kan vara en av dom skönaste sakerna att göra????
Jag körde på stenhårt och hade tyvärr ätit lite för lite
(fy skäms Veronika)
så ett tag snurrade det till men jag fyllde på med en banan mellan passen så då gick det bra.
Känner mig mer uthållig, lite starkare och otroligt kontrollerad med träningen trots en LÅNG paus, så det känns bra och det kan ju bara vara positivt inför denna intensiva jobb och träningsmånad som följer!
 
Efter passen promenerade jag lugnt hem och hemma stod älskling klar med smeten och det blev fruktpannkakor som jag hittade receptet till på Måbra och jag säger bara mums, dom är underbara och med Hallonkesella och igår färska jordgubbar så bara smälter allt underbart ihop i munnen och är ni intresserade av receptet så hittar ni det HÄR!
 
Egopic
 
 
 
Fruktpannkakor med hallonkesella&färska jordgubbar
 

 
Efter middagen kände jag mig nästan hängig så vi gick och la oss men inte har jag sovit inatt för det, nej jag har legat klarvaken hela natten IGEN, så jag är otroligt glad att det är helg!
 
Dessutom har jag och älskling en ledig Lördag tillsammans, vad vi ska hitta på beror lite på vädret, men umgås i massor ska vi iallafall och på Söndag blir det ett kärt återseende, då ska jag och en Sara data, vi har inte setts sen förra året då vi träffades på Gran Canaria när vi bodde på samma hotell och sen har vi båda haft fullt upp men nu jäklar ska vi ses och en underbar nyhet är att vi blir grannar, jeij jag kommer få en promenad kompis, MYS! =)
 
Ja en fullproppad helg med nära och kära ska det bli, LOVE IT!
 
Och jag hoppas att ni får en underbar dag och en skön helg!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0