VILODAG!

Det fick bli en vilodag från träningen idag, det började ju inte så bra med en inställd PW imorse så jag ställde in Sh`bamen också då fick jag fick veta av en annan instruktör och vän att den instruktören som skulle ha haft passet var sjuk och med dålig sömn och knas i magen så kände jag att jag inte skulle prestera något bra iallafall, så påt imorn igen ba! =)

Det blev lite snabbstädning och jag tog hand om disken när jag kom hem sen lagade jag middag och bara la mig på soffan, så skönt! Älskling hade träning och kom hem lite senare.

Nu ligger jag här i sängen och ska försöka sova, ja inatt vill jag verkligen sova, jag måste för klockan ringer 5.30 imorn bitti för en PW så det finns inga andra alternativ ;) Och jag behöver all sömn jag kan få nu när jag tränar så mycket!

Till middag blev det iallafall:

Kinakyckling med sting

kinakyckling med sting

Ingredienser

1 port

Så här gör du

Fräs ett strimlat kycklingbröst (125 g) i 1/2 tsk olja ca 5 min. Tillsätt 1/2 purjolök i sneda skivor, 40 g skivade champinjoner, ½ röd paprika i bitar, 1 hackad vitlöksklyfta och låt fräsa med ett par min. Blanda samman ½ dl vatten, 1 tsk kycklingfond, 1 tsk kinesisk soja, ½–1 tsk sambal oelek och 1 tsk maizena. Rör ner blandningen i pannan och låt puttra ett par min. Servera med 1½ dl kokt fullkornsris.


Den här rätten är enkel att göra och supergod och det är faktiskt en av mina favoriter, vi har gjort den många gånger och den blir lika god varje gång.

Nej nu måste liten flicka sova ;)
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0