Veckan som har varit!

Den har varit alldeles lagom med jobb, planering, träning och kärlek och jag trivs bra med mitt nya levnadssätt.

Ja äta nyttigt med en onyttig dag i veckan om man verkligen känner att det inte går, träning 6dagar i veckan, ibland två gånger om dagen om tid och ork finns, möte med GI en gång i veckan, lugna sköna helger med träning och ett eller två glas vin eller öl om suget sätter till.

Vilket det gjorde i helgen, men när jag väl drack så var det inte så gott som jag ville så en öl på Fredagen och ett glas vin på Lördagen fick räcka. Vi skulle ha gått ut och ätit middag och tagit några drinkar med bekanta i Lördags men vi orkade inte så vi har bara varit hemma och myst i soffan när vi inte har varit på gymmet. SKÖNT!!! =)

Jag hade planerat att träna styrketräning 2 dar i veckan med älskling, för det är då han har tid, men så kände jag idag att det går för sakta, jag vill se resultat NU, med tanke på min omvändning och att jag faktiskt har tränat 14ggr på 2veckor, med 3 (tror jag) PW:s och 2 vilodagar så tycker jag att det borde synas mer, eller rättare sagt jag vill att det ska synas mer, men det gör det inte så jag bestämde mig idag för att försöka komma upp och styrketräna på morgonen innan jobbet istället för en PW och sen köra ett konditionspass efter jobbet, tänkte värma upp på bandet och sen ena dagen köra biceps, rygg och axlar, andra dagen triceps, bröst och mage, benen och rumpan jobbar jag redan med på danspassen.
Det kommer bli bra det här, sen sätter repen med GI (Läs Glorious Inc) snart igång, så då får jag försöka få ihop allt på något bra sätt, men än sålänge funkar det jättebra.

Tog en DanceAerobic klass lite spontant idag för samma instruktör som igår (gav henne en andra chans redan idag) och det är ju helt klart att hon kan sina grejer och gör det bra, men hela hon är speciell och vissa älskar nog henne och vissa andra ja kanske hatar henne, å jag kan inte säga varken eller men det är något med henne som jag inte klarar av, MEN eftersom hon är så bra på det hon gör så måste jag nog fortsätta gå på hennes Street ändå, men DanceAerobicen den slipper jag gärna.

Jag är sämst på piruetter och har alltid varit, har av någon konstig anledning otroligt dålig balans, iallafall sämre idag än förr och jag kan inte med piruetter, å dagens koreografi innehöll BARA piruetter så nej tack. Haha! ;)

Imorn är det Måndag igen och klockan står på 6:00 så nu är det läggdags för mig, älskling är hos en kompis och kollar på fotbollsmatch och kryper ner hos mig senare så nu ska jag försöka somna så fort jag kan för att vakna uppvilad imorn!

Bjuder på en bild som jag har i bakgrunden på min iphone och som motiverar mig till att leva som jag gör nu, det är den kroppen jag siktar på, å sikta kan man ju alltid eller hur! =)
Hittade bilden på en av mina vänners blogg där hon lägger upp motivationsbilder lite då och då och jag kände bara hur rätt den bilden kändes för mig, så vassegoda, kanske motiverar den även dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0