Vad omständigt det blev nu då!

I Fredags blev jag erbjuden gigg av doktorn
(evigheter sen jag blev det och vi ska ju redan gigga nu i helgen, som varit planerat sen förra året, men nu kom ETT TILL, jeij!)
och då jag behöver alla pengar i världen till olika saker så kunde jag inte annat än att tacka ja! Precis vad jag behöver nu faktiskt.
Men gigget nästa helg är i Ryssland och för att få komma dit så behöver man visum, vilket jag skulle fixa idag innan lunchen, MEN då visar det sig att mitt pass är bara giltigt fram till Juli 2012 och för att få åka till Ryssland så måste du ha ett pass som är giltigt i 6månader efter att du kommer hem från din resa till Ryssland, så efter jobbet måste jag åka till Arlanda och fixa ett tillfälligt pass till enbart Rysslands resan som kostar 980kr
(som jag inte behöver stå för såklart)
för att sen fixa ett nytt pass för 350 kr
(ja jag vågar ju inte riskera att fler gigg kommer in som då passet inte kommer funka till)

Snacka om krångligt, ja men varför inte bara ha samma regler i alla länder, om passet går ut ett datum så är det väl det som gäller.

Även om det nu löser sig så är det hela omständigt och det går åt onödig tid och pengar, för nu måste jag hoppa mitt favvopass på Sats ikväll och sen är det bara jobbigt att ens behöva åka ut till Arlanda.
Men som sagt nu löste det sig bra och jag kan fortfarande åka. Hurra!!!
Pengar rullar in som dom ska, det går bra nu! ;)

Igår var jag ju hemma och tog igen en jobbig natt och när älskling kom hem så mådde jag bättre och kände att jag behövde komma hemifrån för att komma igång och piggna till så vi åkte in till stan, åt lite snabbt i Kungshallen och sen blev det bio, jag ÄLSKAR att gå på bio, det är så mysigt. =)

Det blev Mission Impossible-Ghost Protocol, som hade sina roliga inslag och väldigt mycket coola scener, ja vill man se en riktig ACTION film då ska man defenitivt se den här och isåfall på bio.
Och Michael Nykvist gjorde en bra insats, man blev nästan lite stolt, ha ha konstigt egentligen, det är ju inte så att man känner honom precis ;)





Nej nu är min lunch hemma snart slut, då är det dax för jobb och tillbaka till det faktiskt njutbara vädret idag, det är kallt men sålänge solen skiner så blir jag glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0