Mysdag!

Vi vaknade sent idag, vid 12 tiden faktiskt, men skönt var det och jag behövde sova ut, dessutom somnade vi ganska sent då vi tittade på film och mös i soffan.

Efter en god frukost/lunch så gjorde jag mig iordning för en promenad med Josefine
(en nyfunnen vän som jag träffat genom en annan vän,
det är så härligt att det kan bli så)
och älskling gjorde sig redo för gymet. Idag fick det bli min vilodag efter träning fyra dagar i rad.

Det har varit ganska kallt idag men det blev en promenad till Odenplan fram och tillbaka med en mysfika på Cafe Blåbär på Upplandsgatan och sen hem igen.
Otroligt uppfriskande var det och perfekt på min vilodag för nu har jag ju ändå rört på mig och som Josefine så klokt sa blandat nytta med nöje.


När vi kom tillbaka hem till mig så följde Josefine med upp och älskling kom hem så jag gjorde en saffranspasta med kräftstjärtar, här har ni receptet på den:

Saffranspasta med kräftstjärtar


Meny-1011-saffranspasta

Ingredienser

2 port

120 g pastafjärilar, ev. glutenfria
½ kuvert saffran, ¼ g
1 röd + 1 grön strimlad paprika
1 dl passerade tomater
1 dl lätt-crème fraiche, 15 %, ev. låglaktos
½ tsk sambal oelek
1 burk kräftstjärtar i lake, 170 g
3 msk hackad dill
salt och peppar


Servera med: blandad sallad

Så här gör du

Koka pastan med saffran i vattnet. Tillsätt paprikan när 2 min återstår av koktiden. Koka upp passerad tomat tillsammans med lätt-crème fraiche och sambal oelek. Häll av spadet från kräftstjärtarna, lägg ner dem och dillen i såsen och låt bli varmt utan att koka igen. Servera med den nykokta pastan.

 

Vi har lagat den förut och det är en god och enkel rätt.

Josefine åkte hem och älskling åkte till grabbarna så nu sitter jag här hemma ensam helt plötsligt men jag sitter och kollar på The Voice och äter brie och salami, så det funkar det också faktiskt!!!

Och Carolas skor som hon har på sig är så sjukt porriga, åååå jag bara VILL HAAAAA!! Jag älskar ju skor och helst dom med dom längsta klackarna.

Ska fortsätta ta det lugnt ikväll då jag har ett Shbam pass kl.11.30 och studion direkt efter.

Hoppas ni får en skön helg allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0