Kvällens middag!

Var enkel att göra och enkel att äta, man blev alldeles lagom mätt, men tyvärr hungrig lika snabbt igen, men det kan också vara för att jag tog en mindre portion än vad jag brukar ;)
Jag kan varmt rekommendera denna rätt om man vill äta nyttigt och enkelt!
Vassegoda här kommer receptet:

Kryddig grönsaksgryta


Meny-0711-kryddig-gronsaksgryta

  • = Lättviktarmat
  • = Glutenfritt
  • = Låglaktos
  • = Mjölkfritt
  • = Vego
  • = Snabbt & enkelt

Ingredienser

2 port

1/2 hackad gul lök
1 skivad vitlöksklyfta
1 tsk olja
2 dl krossade tomater
1 tsk färskriven ingefära
1 dl lätt kokosmjölk
200 g blomkål i buketter
1-2 tsk garam masala
150 g kokt potatis i stora bitar
75 g sockerärter eller haricots verts
1 liten burk (2 dl) kokta vita bönor
salt, peppar


Garnera med:
hackad koriander eller persilja

Så här gör du

Fräs lök och vitlök i oljan utan att det får färg. Tillsätt tomat, ingefära och kokosmjölk och låt puttra 5–10 minuter. Blanda ner blomkålen och sjud 5 min till. Tillsätt garam masala, potatis, sockerärter och bönor och puttra ihop under ett par minuter. Smaka av med salt och peppar och ev ytterligare garam masala och ingefära. Strö över det gröna.


Här är vårat resultat, med ett glas vatten till!

 

Nu är det dags att nanna kudden, imorn ska vi upp och träna igen, jag ska på ett Bodybalance pass och älskling kör på sin styrketräning.

Nej nu klarar inte mina armar mer, träningsvärken har redan börjat komma! Haha!

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0