F-N oxå!

2012 har börjat bra med en lugn semester, en massa mys med min kärlek, träning och nyttig mat varje dag
(med ett litet instick av en kväll med Libanesisk middag, vi har ju faktiskt semester)
MEN min mage har strulat nästan varje dag, jag kan inte gå på toa, jag blir hängig så fort jag har aktiverat mig, jag känner mig och ser nästan ut som min syster och vän som båda är gravida och ska föda vilken dag som helst, det är bara det att jag INTE är gravid.

Dom senaste inläggen har handlat om min mage....BORING, men jag blir så ledsen för det förstör hela min semester, jag försöker som sagt träna och köra järnet men det blir bara sämre, vad är grejen med det?
Men jag vägrar sluta, att träna ska vara bra för mig och jag är såååå inställd på drömkroppen så jag får tänka ännu mer på vad jag äter helt enkelt.

Jag ska försöka hoppa över pumpabrödet som är full med en massa frön och smaskigheter för det kan nämligen göra IBS magar knasiga, sen ska jag hoppa över bananen och proteinshaken efter träningen för banan kan göra IBS magar illamående och det är precis så det har varit, jag mår illa och blir hängig så fort jag kommer hem från träningen och proteinshaken tror jag bara blir för mycket, så får vi helt enkelt se, jag kämpar vidare...MEN vägen till toppen är inte lätt, vi skulle ha varit i studion idag men det fick jag hoppa och nu ligger jag här på soffan och känner mig sjukt deppig över det här. =(
Fortsättning följer...

Jag hade ju bokat in ett Cykling pass idag på 45minuter men insåg att det passet var för folk med vana så jag bokade istället in SatsCykling som är för nybörjare, men kön var så lång så jag fick ingen plats så jag och älskling låg kvar i sängen till 10.30 sen åt vi en lika god frukost idag igen och sen blev det Sats Telefonplan, å jag körde intervaller på 1 minut på bandet i 20minuter
(en mjukstart med kondisen efter min förkylning)
sen blev det mage och triceps som fick jobba och älskling körde på som vanligt, han börjar bli så stor nu, men han har verkligen kört hårt sen i somras, riktigt bra jobbat och han är på topp igen efter att han bröt sin arm i våras. Snacka om inspiration och motivering på hög nivå!

Just i detta nu är älskling och spelar med ett nystartat lag som vill ha honom, vi får se hur han känner över det när han kommer hem sen. Spännande! =)

Nej nu ska jag laga middag och idag blir det:

Afrikansk kyckling

(dock utan banan)

Meny-0711-Afrikansk-kyckling

Ingredienser

2 port

250 g kycklingfilé i stora bitar
1 tsk flytande smör/olja
1 hackad lök
1 skivad vitlöksklyfta
1 tsk curry
1/2–1 hackad röd chili
1 1/2 dl lätt kokosmjölk
1/2 strimlad paprika


Servera till:
1 dl fullkornsbulgur eller fullkornsris för glutenfritt
1/2 hackad röd paprika
2 msk jordnötter
2 msk sultanrussin
1/2 skivad banan

Så här gör du

Bryn kycklingbitarna runtom i smöret, lägg ner lök, vitlök, curry och chili och låt fräsa med någon minut. Blanda i kokosmjölken, koka upp och sjud ca 15 minuter på svag värme under lock. Tillsätt paprikan när 5 minuter återstår.
Koka bulgur/ris enligt anvisning på förpackningen. Vänd ner paprika, nötter och russin och servera till grytan tillsammans med bananskivor.

Återkommer med vårat resultat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0