En effektiv dag!

Idag vaknade jag vid 11 tiden, men jag passade på att ligga kvar en stund till, så en halvtimme senare när älskling hade vaknat, gick vi upp och min babe fixade oss en grym frukost.
Det blev Naturell youghurt med hallon och björnbär i, kokt ägg, kaffe med lättmjölk, rågbröd med kalkon, tomat, rödlök och avokado på och ett glas vatten till det, en god och nyttig frukost som man står sig på ganska länge.

Mätta och belåtna så fick jag ett städryck då tvättstugan redan var inbokad och jag började damma, plocka bort julpynt, rensa i badrummet, dammsuga, skura och älskling diskade. Det är så härligt när det doftar nystädat och allt är på sin plats och det tycker nog dom flesta.
Men jag tror jag är lite annorlunda där och jag kan inte förklara varför, men jag känner mig på något konstigt sätt befriad, glad och fylld av glädje då.
Och ända sen jag var väldigt liten så har jag varit en pedant som ÄLSKAR att städa och ha ordning och reda runt mig.
Men nej det är inte så att jag vill städa åt andra och jobba med det utan det är i min närhet och mitt hem som jag känner såhär. Max tycker det är helt okej faktiskt ;)

När tvätten var klar gjorde vi oss iordning och åkte till Camilla på Nagelhuset då julnaglarna skulle bort och jag ville ha nya och fina och det fick bli lila tippar den här gången. Det är alltid lika trevligt hos Camilla och Max var nog ganska road av allt tjejsnack, haha!

Väl klara där stressade vi in till Cafe Chokladbollen för ett möte med Pehr, Tommy, Olof och Peter
(Glorious Inc möte alltså som älskling följde med på)
det var ett jättebra möte och jag och Max åt en svingod Chevre&valnötssallad som jag skulle kunna äta väldigt ofta och nog kommer att göra.

När vi var klara så åkte jag och Max till Sats Stadshagen och tränade. Idag blev det vader, lår och rumpa för mig, det gick lite segt då magen spökade men jag kommer garanterat att ha träningsvärk imorgon. SKÖNT!

Nytränade åkte vi och hälsade på Melissa och lilla Chanel då jag skulle få min jobbbil av henne eftersom jag börjar jobba på Måndag igen, men sen var det raka vägen hem för lite tonfiskröra och reprisen av The Voice på tv4play.
Gillar programmet, men att det skulle vara alla dom bästa som har blivit uttagna det håller jag inte med om, då jag själv sökte men inte fick komma dit ;)

En annan kul grej är att Shirin gick vidare och ska få jobba med Petter. Vi har varit vänner i många år jag och Shirin, dock inte längre, då vi inte riktigt har möjligheten för att vi lever olika liv och jag har sållat en del bland mina vänner. Ja man behöver göra sånt ibland och man behöver faktiskt inse då och då vad som är bäst för en själv och då fick det tyvärr bli så, men nu var ju det inte det jag skulle berätta om, iallafall så tycker jag att det var kul då jag vet att Shirin kämpat länge och behöver få den rätta coachingen av rätt person för att kunna bli så grym som bara hon kan, man kan ju alltid utvecklas mer och om nerverna håller och hon ger sig fan på att nå toppen så kommer hon absolut göra det, så jag håller mina tummar och tår för att det ska gå bra och det ska bli otroligt kul att följa henne och många andra grymma i det här programmet.
Här kan ni läsa mer om det! =)

Ligger i sängen och ska försöka sova då det är dags för träning imorn igen, jag har bokat in mig på Cykling kl.12 och jag hatar cykling, men det är grym träning, så 45minuter ska jag nog kunna pina mig igenom, för som sagt drömkroppen ska jag ha. =)

Hur går det för er med Nyårslöften och så?
Berätta gärna! =)

Godnatt&Sovgott



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0