Framme i Finland!

Ja vi är äntligen framme i Finland efter en tidig 3,5 timmes bilresa från Jönköping, ett stopp i Sthlm (älskling kom och hämtade mig så jag hann åka hem i ca 2 timmar, ladda om, packa om väskan&gosa lite) sen bar det av mot Arlanda och terminal 5.
Och nu sitter vi i bilen som är på väg till någonstans i Finland, ja från Helsingfors är det tydligen ca 5timmars bilresa, blää vad tråkigt.
Men när vi väl kommer fram så ska vi äta och göra oss i ordning snabbt som attan då vi ska stå på scenen kl.23.30 (finsk tid) ja lite smått oroande då klockan nu är 21.30 och vi tydligen har ca 1h och 45 minuters bilresa kvar, hmm...haha not my problem så länge jag hinner fixa håret som nu sitter i en knut mitt på huvudet och ansiktet som är nästan osminkat.
Jag mår bättre i magen men den har knasat lite , antagligen eftersom jag inte har tränat på en vecka (skäms över att säga det) och för att man äter en macka hit och dit, sen en snabb middag, ja ni fattar, turné livet är inte alltid en dans på rosor. Dessutom har jag ont i halsen, hostar, snorar och tror tyvärr att en förkylning är på ingång. Min älskling kände sig inte heller på topp, men vi får hoppas att vi klarar oss.

En helt annan grej, vi gnäller hemma i Sverige på att det är kallt vilket det är, ingen tvekan om det. Men här i Finland har vi -29 grader just nu och tydligen blir det kallare....SAY WHAT????
Jag har ett par tunna fingervantar och en mössa som knappt värmer, herregud!
Får hoppas att man inte fryser ihjäl här! Som tur är så har jag min varma Goose jacka och Timbaland kängor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0