Gigg i Ryssland!

Skriver detta inlägg på planet hem till Sverige och lägger upp det när jag kommer hem.
Ja vad ska man säga om den här resan, det känns som att vi har gjort allt i expressfart.

Jag vaknade klockan 4.30 i Lördagsmorse och gjorde mig iordning, för att sen få skjuts av världens bästa till Östermalm där jag mötte upp doktorn och Isse.

Väl på Arlanda åkte vi till München och där bytte vi flyg för att komma till Ryssland
(Saint Petersburg)
lite försenade dock pga att en kille fick problem med andningen och fick bli hämtad med ambulans, stackaren, men vi var framme vid 17.30 tiden (rysk tid) och när vi skulle gå igenom passkontrollen så började problemen, först stoppar dom Alban, sen Isse och sen lilla  mig och först fick vi inte veta varför, nej ryssarna verkar inte kunna prata, så där stod vi som tre fån och fattade inte vad som hände. Men tillslut kom det en som berättade att Alban och Isses pass var för nya
(har ni sett dom nya passen, ens bild är på fyra ställen och det är fingeravtryck och grejer)
och fanns inte i systemet än och mitt tillfälliga pass var också för nytt, men det som störde mig jättemycket var bruden som satt bakom glaset och tydligen inte kunde prata för hon satt bara tyst, kollade runt, pratade med sina kollegor, men jag som stod framför henne och försökte få kontakt och prata med henne, jag fanns inte och när jag frågar om hon hade problem och inte kunde prata så tittar hon inte ens på mig, jävla bitch, service är verkligen ingenting dom bryr sig om i Ryssland kan jag berätta!

Tillslut efter 45minuter i kontrollen fick vi äntligen gå men då var det en biltur på ca.25min och när vi kom fram till hotellet så var det en timme kvar innan vi skulle åka igen till stället vi skulle uppträda på, så åter igen, stress, stress, stress.

Vi möttes sen i lobbyn på hotellet och åkte till stället vi skulle gigga på, det var en 16 årig tjej som fyllde år (typ sweet sixteen party) och för henne och familjen skulle vi uppträda, först satt folk vid bord runt scenen men sen blev det dans och gigget gick bra, men när det var klart hade vi en paus på ca.30 minuter, sen var det dags igen,  japp dom hade bokat oss två gånger på samma kväll, haha bara bra för oss iof sig så vi körde igen men bytte ut några låtar och la till några nya. Det var ett bra gigg.
Sen åkte vi tillbaka till hotellet och jag avslutade kvällen med att dricka lite rödvin med dansarna
(två tjejer från Ukraina som jobbar med Alban ibland, riktigt duktiga och trevliga)
den ena kunde knappt prata eller förstå engelska så bra, men Olga som den andra hette gjorde det så vi pratade om allt möjligt och det visade sig att hon är koreograf och verkligen jobbar hårt och brinner för det hon gör, kul när man träffar såna människor. Vid 1 tiden kände jag att det var dags att gå och lägga mig, så jag tog en dusch och sen somnade jag gott, jag tror klockan var 2.30 och då var den alltså 23.30 i Sverige, det kändes jättekonstigt då jag gick upp så tidigt hemma och hade varit uppe i ett dygn men hemma i Sverige så var det fortfarande samma dag.

Klockan ringde 4.45 och det var dags att gå upp, 5.45 gick bilen till flygplatsen och när vi åkte fick vi en frukostpåse med oss från hotellet
(detta grymma hotell, wow vilken service och så najs, jag har självklart bilder som jag ska lägga upp.)

Tyvärr fick jag också ett tråkigt besked precis innan vi skulle åka då jag gick in på Facebook och såg den tråkiga nyheten, WHITNEY HOUSTON ÄR DÖD!!!!! WHAT??? Då det var Tommys status förstod jag att det va sant eftersom han alltid har koll på allt före alla andra, ja typ innan nyheten kommer ut, haha! Men jag gick även in på Aftonbladet och fick det bekräftat, hon var död, så tragiskt, 48 år gammal och vad jag vet så lämnar hon en stackars dotter kvar. Jag och Affe var ju och tittade på henne när hon var i Sverige sist, ok man märkte att hon var förstörd och det var hemskt att se att hon var slut som artist, men samtidigt så var det något som brann i ögonen, denna glädje och glöd på scenen. Så man fick sig några moments, men nu är hon borta och det är verkligen riktigt tråkigt och jag känner mig lite nere faktiskt, jag tycker att det är så hemskt att folk kastar bort sina liv på droger, alkohol och annan skit, ja fan kan man inte bara få bort skiten, jag hatar droger, jag har aldrig testat och kommer aldrig att göra heller för den delen. Ni som håller på med skiten bäddar för er egen död när som helst! Sluta med skiten!

Sitter på planet när jag skriver detta som sagt och det är ca.1 timme kvar innan vi landar i Sverige och jag får komma hem till min älskling, det är jobbigt att behöva vara borta från honom så här just nu varje helg men det är också skönt för man blir verkligen påmind om hur bra man har det och det är så skönt att få känna saknad och sen komma hem och få så mycket kärlek och man har nögon som man vet att man vill dela sitt liv med, det är så många som inte har det och som aldrig hittar någon, men jag har och det ska jag skatta mig lycklig för, haha jag vet inte om det verkar som svammel allting bara, jag är lite trött, men som sagt snart är jag hemma och imorn är jag ledig, så då ska jag fixa nytt pass och lite grejer sen ska det tränas, ja imorn börjar jag på riktigt igen, det finns inga ursäkter, fick inget svar i Fredags men kan få när som helst och är det ett bra svar så är det hårdkörning igen så jag kan lika bra börja nu, blir det inget så håller jag mig i form ändå och det är ju bara positivt.

Sorry för ett långt inlägg, mycket att skriva om. Jag hoppas att våran dator funkar hemma nu.
Då jag råkade spilla ut en öl över den i Fredags och vissa tangenter inte funkar, så jag måste antagligen lämna in den imorn.
Hoppas ni har en trevlig Söndag och att eran helg har varit bra, jag har ingen koll på vad som hände i Melodifestivalen igår men för min del var det inga jätteintressanta artister så jag är inte så ledsen över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0