Update!

Jaha då har man varit sådär dålig igen på att blogga, förlåt, men jag har som vanligt inte startat datorn när jag kommit hem utan bara passat på att vara.
 
Jag var ju hemma från jobbet Tisdag-Fredag förra veckan pga svanken och den är bättre men inte helt bra, jag känner dock att det är på rätt väg och jag försöker promenera och träna så jag inte blir stel och som jag säger hela tiden, träning är den bästa medicinen mot allt, det är bevisat för mig iallafall ;)
Så det är bara att fortsätta helt enkelt, dessutom är det bara 27 dagar kvar tills musikvideon ska spelas in och jag behöver gå ner några kilon till och taighta till mig så det är bara att KÖRA! =)
 
I fredags åkte jag in till stan och träffade upp Johan på en fika och lite mys för att sen åka hem och laga en grymt god laxsoppa, receptet på den kommer här:
 
Gräd­dig och len lax­sop­pa
 
(4 personer)
Ingredienser

500 g laxfilé
1 l fiskbuljong
2 dl grädde
100 g champinjoner
1 st röd paprika
1 st gul paprika
6 st schalottenlökar
1 dl purjolök, finhackad
2 dl broccolibuketter, färska


2 msk olivolja
1,5 tsk curry
1,5 tsk torkad oregano
salt och malen peppar

        Tillagning    
     
Skiva champinjonerna.
Hacka paprikan fint.
Skala och skiva schalottenlöken.
Finhacka purjolöken
Häll olivoljan i en stor kastrull.
Tillsätt kryddor, champinjoner, paprika, lök, purjolök och linser och låt fräsa i någon minut.
Häll på buljong och grädde och låt koka i ca 15 minuter.
Skär laxen i mindre bitar och bryt broccolin i buketter.
Lägg i soppan och låt sjuda i ca 5 minuter.
Krydda med salt och peppar och eventuellt mera curry.
 
 
Efter middagen gjorde vi oss iordning och stannade först till hemma hos pappa och Irene för lite fördricka för att sen ta med oss dom till ett ställe vid Gullmarsplan där Johan och Sofie (SOJO) kör karaoke
(eller typ sjunger/underhåller)
ibland.
Där drack vi några öl, sjöng lite låtar och hade jättetrevligt
(trots ett litet hak med ganska illa ljud, men det var hur mysigt som helst, det blir ju vad man gör det till, eller hur!)
 
Lite smålullig som man var åkte vi hem kanske lite föööör sent
(Max var nykter då det var match dagen efter, som dom förövrigt vann med 4-1 och min älskling gjorde mål, stolt flickvän är man)
men vi skjutsade först hem pappa och Irene för att sen däcka hemma i sängen.
En GRYMT trevlig kväll måste jag säga!
 
Bjuder på lite bilder:
 
Pappa&Irene
 
 
Irene&Max
 
 
Jag&finaste pappsi
 
 
Johan&Robert
 
 
Pappa när han sjöng en fin ballad
 
 
Lilla jag in action
 
 
Johan, jag, älskling och Sofie
 
 
Ja det var som sagt en jättetrevlig Fredag och jag bara njuter just nu, det finns inte ord för hur mycket fina människor jag har runt mig, kärlek till er alla, ni vet vilka ni är! <3
 
Resten av helgen kommer i ett annat inlägg så slipper det här blir så långt! ;)

KÄRLEK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0