Positivt tänkande!

För några veckor sen eller ja under dom senaste månaderna faktiskt har jag gnällt väldigt mycket och varit väldigt negativ över min mage och IBS, över min wiphlash som strulat, över handleden som krånglade, bröstbenet som låste sig, men släppte och gick över i skuldran, ja det har varit mycket med mig och man kan undra är hon hypokondriker, men NEJ gud nej det är inget för mig, jag får ju svar på sakerna att det är detta, det är inte jag som bara hittar på och sätter diagnosen på mig själv utan det är ju läkare som gjort det. Och dessutom hade jag problem som liten med magen så jag borde inte vara förvånad och jag har ju som ni läsare vet krockat och därav wiphlashen.

Sen reagerar vi ju alla olika på olika saker, MEN hör och häpna, jag ska inte gnälla nu, utan jag måste faktiskt berätta att jag mår för en gångs skull väldigt bra just idag och denna vecka. TROTS att jag jobbar som en tok och det gör ju att jag kan jobba, för innan har jag inte orkat, kroppen har sagt nej, men nu verkar kroppen orka och då passar jag på att ta igen all missad arbetstid.
(Men jag lyssnar självklart på kroppen min!)

Så idag gav jag några timmar till en arbetskollega så han jobbar 11-15 och jag ska egentligen jobba 15-20, men så bytte jag det passet mot en stängning 16.30-22.30, så nu sitter jag hemma och har tagit en välförtjänt sovmorgon, äter lite sen frukost och ska snart hämta min älskling vid Fridhemsplan
(han fick sluta tidigare i skolan)
och så ska vi åka och storhandla då kylskåpet ekar tomt, sen ska jag hem och diska och städa och OM jag hinner färga håret
(jag ser förjävlig ut just nu och jag är så trött på den röda färgen som försvinner efter några dar så vi får se vad det blir idag)
Sen är det dags för jobb! En effektiv dag helt enkelt och det är grymt, älskar såna dagar!

Ha en underbar dag nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0