Ny vecka&nya möjligheter!

Ja förra veckan gick ju inte riktigt som den skulle med vissa grejer som ni kanske märkte på mitt senaste inlägg. Läs Musten gick ur mig! Och efter det har jag varken haft lust eller tid att skriva om något, dessutom har jag och älskling haft ledigt tillsammans och vi har bara myst. Men nu är hans påsklov över och även min ledighet.

Jag skulle ha jobbat ett 3 timmars pass idag men fick tyvärr stanna hemma då jag spenderade hela dagen och kvällen igår åt att springa fram och tillbaka på toaletten för att ja tyvärr, spy, jag låg i sängen eller bodde på toaletten och så fort jag försökte äta eller dricka så kom det upp, bläää vad jag hatar att spy, det är nog det äckligaste jag vet. USCH!

Nu har jag precis gått upp, ja jag var tvungen att sova ut om man säger så och jag är fortfarande skakis men jag mår inte illa längre. Inte så konstigt kanske, då det sista jag åt var middag i Lördags vid 19 tiden, så jag har snart varit utan mat i 2 dygn, INTE OK, men däremot okej på vågen ;)
Japp efter detta vidriga har jag gått ner 2kg, så jag väger nu 70kg och har 2kg kvar till min målvikt, jag har alltså gått ner 6kg sen 1 Januari, på 4månader och då har jag inte kört stenhårt hela tiden utan haft mina perioder.
Jag har precis fått i mig en smoothie gjord på lätt vaniljyoughurt, frysta bjärnbär, banan och päron&hallon juice, den var god och det verkar som att jag får behålla den! =)

Nu är det iallafall dags igen!!


IGEN tänker ni OCH jag, men nu har jag bestämt mig för att skippa alkohol och onyttigt ett tag, ja jag mår ju faktiskt bara dåligt av det och jag vill komma igång med träningen ordentligt igen.
Detta är inte ok, men det är den där orken som ska finnas, så den får jag helt enkelt hitta.

Jag kommer typ bara jobba nu ett tag framöver för att få ihop pengar till våran årliga semester som vi åker på jag och Max och sen får jag betala tillbaka på skatten i år så jag måste spara ihop till det och lite andra grejer, så det är slut på en massa ledighet och sjukdomar nu, förhoppningsvis, ja nu är det in i jobbdimman som gäller och tyvärr har jag så dumma pass oftast så jag hinner inte gå på träningspass innan eller efter om jag inte går upp vid 5.30, men ska jag jobba 9 timmar i kassan med min kropp så behöver jag all sömn jag kan få så jag tänkte iallafall försöka mig på promenader innan jobbet eller att jag åker till gymet och tränar själv, ja jag måste bara komma på hur jag ska lägga upp det hela. 

Sen är jag sugen på att börja med LCHF igen eller kanske det nya LCHQ som gör att man faktiskt kan träna mycket samtidigt då man äter 20% kolhydrater också, men jag vet inte, jag vill köra något för jag är så trött på att bara äta kyckling med grönsaker, lax med grönsaker, biffar med grönsaker, usch det är så tråkigt nu och man tappar suget på att laga mat. Får inga bra ideer på maträtter.
Bästa var ju när vi åt efter recepten från Måbra men dom är ganska dyra så det passar inte oss just nu.
Och LCHF/LCHQ finns det ju massor av recept på nätet att hitta!
Så nu ska jag sätta mig och kolla lite på olika recept och så så får vi se vad jag kör igång med imorn!
Ny vecka och nya möjligheter helt enkelt! =) (Igen och igen och igen, haha någon gång ska jag nog lära mig att leva ett nyttigt och hälsosamt liv utan en massa dumma perioder, det kommer eller så gör det inte det, man får testa sig fram helt enkelt.)

Ha en bra dag nu! Så kör vi imorn igen! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0