Imorn kör vi! IGEN ;)

Japp nu har jag planerat veckan med träning och vi har bestämt oss för att köra på en liten mix, lite LCHF/LCHQ recept, inga stora kolhydrater som potatismos, pasta och vitt bröd och heller ingen tjock falukorv, bacon eller köttbullar utan då ska det vara magert, så en massa protein, bra fetter och liiiite kolhydrater som tex. mörkt bröd, men det funkar så länge det är nyttigt. Därför har jag precis bakat Anna Skippers nyttiga bröd som nu är inne i ugnen. MUMS!!!

Förut skrev jag min vikt och träning här varje dag och jag tänkte köra på samma grej nu, att jag skriver min vikt på morgonen och vad jag äter under dagen och vad det blir för träning och istället för att bestämma mig för en viss tid som jag ska klara detta så skriver jag här hur många dagar jag klarar av istället, så imorn är alltså dag 1 (av? Ja det bestämmer jag under tiden, självklart så länge jag klarar och förhoppningsvis blir det ett tag.)
Vi kommer ha en ätardag på helgen men den ska inte bestå av en MASSA onyttigheter och det ska inte heller vara okej att vräka i sig bara för att det är en ÄTARDAG utan det kan kanske vara lite naturgodis, lite ost och korv, ja ni fattar.
Spännande, då kör vi igen för typ 15:onde gången, haha! Nu har jag ju fått försprång efter en snabb magsjuka/baksmälla, jag vet inte vad det var för helvete om jag ska vara ärlig, men jag vaknade upp smalare än på länge imorse, haha! =)

Vaknade till sent överhuvudtaget idag, det gick segt att komma igång, men när jag väl gjorde det så diskade och städade jag, tog en skön dusch och när älskling kom hem så åt vi middag för att sen åka till salongen och städa och slutligen handla lite snabbt.

Nu väntar jag på att brödet ska bli klart, sen är det bums i säng. Har ont i halsen när jag sväljer och vägrar en förkylning till så lite Kan Jang och sen sova så ska det nog inte vara någon fara.

En av mina fina vänner har en blogg där hon just nu är inne på sin 8:onde dag av 56dagars träning och speciell kost och jag inspireras jättemycket av henne och hon får mig motiverad så känner du dig omotiverad men vill komma igång, gå in och kolla in hennes kämpande varje dag, hon är grym! =)
http://mariacajdert.com/

Har gjort det förr men gör det igen, lägger upp receptet på brödet jag bakar, ifall ni vill testa!



Det här behöver du…

5 dl dinkelmjöl
2 dl grahamsmjöl
3 dl rågsikt
2.5 dl fyrkornskross
1 dl vetegroddar
1 tsk havssalt
4 tsk bikarbonat
5 msk blandade brödkryddor
1 liter ekologisk filmjölk
0.5 dl sirap

Gör så här…

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smöra och bröa två 1,5 liters formar.

2. Blanda alla torra ingredienser i en stor bunke.

3. Tillsätt filen och sirapen och rör om ordentligt. Fördela smeten i de två formarna och in i ugnen i ca 80-100 minuter.

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0