Tack Må Bra för grymma recept!

Jag har ju förmodligen IBS (Känslig tarm) vilket gör mig illamående, dålig i magen, ibland kan jag inte ens gå på toa, jag är svullen om magen, byxorna sitter åt och ibland mår jag så dåligt så jag bara måste lägga mig i sängen och detta gör min vardag påverkad, jag kan inte leva normalt och jag bara önskar att allt kunde vara som vanligt igen för jag är en glad och pigg människa men med den här "sjukdomen" så är glada jag försvunnen =(

Men nu testar jag iallafall olika sätt för att få det att bli bra, för om det är IBS så måste man testa sig fram och komma på sätt själv som gör att man mår bra, om man nu lyckas.
Började förra veckan med att äta regelbundet och nyttigare mat, så vi storhandlar på Söndagen efter recept som vi har bestämt för en vecka. Det funkar skitbra och recepten är jättegoda, vissa är mer komplicerade än andra, men just idag gjorde jag en Pastagratäng som var så enkel men sååå god.

Pastagratäng

318 kcal/port
  • = Lättviktarmat
  • = Glutenfritt
  • = Låglaktos

Ingredienser

2 port

2 1/2 dl kokt pasta ev. glutenfri
200 g frysta wokgrönsaker
100 g hackad kassler eller rökt skinka
1/2 tsk salt
1/2 krm svartpeppar
2 ägg
2 dl lättmjölk ev. låglaktos
Servera till:
sallad

Så här gör du

Sätt ugnen på 200°. Tina wokgrönsakerna i kokande vatten ca 1/2 minut. Låt dem rinna av. Blanda grönsaker, pasta och kassler i en smord ugnssäker form. Salta och peppra. Vispa ihop ägg och mjölk. Häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen ca 25 min. Servera med en sallad.


Detta är bara ett av alla recept, men gå in på www.mabra.com för fler recept, dom lägger upp nya varje vecka för en hel vecka! =)
Sen tränar jag regelbundet också och mitt träningsschema såg ut så här förra veckan:

Måndag: VILA

Tisdag: Gymträning

Onsdag: VILA

Torsdag: Jazz Odenplan 19.00-19.55

Fredag: VILA

Lördag: Springtur 3km

Söndag: VILA


Den här veckan har det börjat bra:

Måndag: VILA

Tisdag: Sh`bam 17.30-18.25

Onsdag: Streetdance 17.30-18.25

Torsdag: VILA

Fredag: VILA

Lördag: Streetdance 12.00-12.55

Söndag:
Zumba 13.30-14.25

men idag och imorn är jag hemma från jobbet då jag har mått så illa så att jag har varit tvungen att spy efter träningen och middag, så jag ska vila Tor&Fre och träna Lör&Sön istället.

Det var allt för idag!

Ha en fortsatt bra kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0