Fredag imorn&snart helg!

Veckan började ju bra med träning, möten och fix av hår, men slutade sämre, ja jag blev ju sjuk i Tisdags kväll och vaknade upp ännu sämre på Onsdag morgon, men nu mår jag bättre efter 2 dagars kurering, jag är fortfarande täppt och hostar, men knivarna i halsen är bättre, så imorn är det äntligen Fredag och dags för jobb igen. Skönt!

För att fördriva lite tid så gjorde vi lakritsknäck igår, det var jätteenkelt och GOTT men vi fick inte till dom sådär hårda som man vill ha dom tyvärr, dessutom gjorde vi i större formar och dom blev sååå mumsiga =)

Lakritsknäck




Ingredienser

75 st

10 karameller turkisk peppar
2 dl Arla Ko® vispgrädde
2 dl ljus sirap
2 dl socker
2 msk smör

Gör så här

Krossa karamellerna fint i en mortel. Blanda grädde, sirap och socker i en tjock-bottnad vid kastrull. Koka upp och koka utan lock tills smeten klarar kulprovet eller tills temperaturen är 122°, rör om då och då. Koktid 15–30 min. Tillsätt karamellkross och smör. Fördela smeten i knäckformar. Låt stelna. Förvara svalt.

Kulprovet: Häll några droppar i iskallt vatten och rulla till en kula. Kulan ska bli fast till hård.

 


Efter jag hade varit hos läkaren så hämtade jag Johan och lile Nelson (som inte är så liten längre) som följde med hem till oss, det var jättemys, vi åt middag, drack lite glögg och hade trevligt.

Nu har älsklingarna åkt hem och jag ska försöka sova så att jag vaknar upp pigg och glad imorn till jobbet, för sen efter jobbet ska jag stressa hem efter att jag har hämtat lilla Nelson (som ska vara med mig när pappa Johan ska på Julbord) för att laga middag och dessert till min syster och bror med son som kommer över för en massa syskonmys, å jag tror faktiskt att vi aldrig har haft det, så det ska bli såååå mysigt, jag längtar! =)

Natti Natti!!!


Jag&Nelson när vi mös förra gången han var här, sorry för den suddiga bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0