Blogguppdatering!!! (Långt inlägg)

Ja nu har det varit ledigt från bloggen alldeles för länge! But I´m back! =)

Julhelgen är över och det är snart dags för Nyår, tiden går så sjukt snabbt och snön har fortfarande bestämt sig för att inte närvara, såååå SKÖÖÖÖÖNT!
Ja nu behöver den ju inte alls dyka upp, för nu vill man ha sol och värme igen.

Julafton nere i Nynäshamn var alldeles lagom med nära, kära, god mat, kärlek och en massa mys.
Men vid 23 tiden åkte vi därifrån och syster släppte av oss inne i stan hos Max bror, där julafton fortsatte och vi fortsatte NATTEN med en massa prat, mys och ALKOHOL, hahaha!! Ja jag fortsatte dricka trots att jag hade fått i mig alldeles för mycket redan, ni vet när man bara sitter och pratar och tiden går med ett glas i handen som man fyller på hela tiden och aldrig har tomt, haha!
Så vid 6.30 tiden kom jag, Max och lille Nelson hem (Johan skulle upp och jobba på Juldagen så jag erbjöd honom hundvakt) och med klackar på tog vi en tur i skogen jag och Nelson och Max bara skakade på huvudet, ja det såg nog ganska roligt ut, jag var verkligen BERUSAD, hahahaha!!!!

Så på Juldagen vaknade jag HELT trasig och dagen var totalt förstörd för jag sprang fram och tillbaka på toaletten och ALLT jag åt eller drack kom upp, så inte förens vid 23.30 började jag må bättre men det var bara att försöka sova och hoppas att när jag vaknade upp på annandagen (min födelsedag) så skulle jag må bättre.
Tur att Max och Nelson hade varandra, för jag var inte mycket till hundvakt eller sällskap, usch förstöra en hel dag sådär, det är så värdelöst och min mage klarar ju inte av alkohol så jag förstår inte varför jag inte dricker varannan vatten och MINDRE mängder. Lätt att vara efterklok helt enkelt!

Vaknade upp på annandagen och mådde MYCKET bättre men var ändå mörbultad, storstädningen satt igång och Max gjorde en hallonpannacotta paj och Nelson busade som vanligt! ;)

Vid 14tiden kom det första gänget, en del av min familj, sen vid 16tiden kom nästa, några från Max familj och bästa vännen. =)

Efter en massa mys, fika och FINA presenter så åkte alla hem, även lille Nelson och vi var helt slut så vi slappade i soffan med film och lite gott och jag kunde inte fått en bättre födelsedag, för sålänge min familj är nära så är jag nöjd (tyvärr var det en del av den som inte kunde komma pga sjukdom, graviditet och andra anledningar, men dom fanns i mina tankar ändå.)

Idag är det Tisdag och vi är lediga, japp jag har semester och Max har lov, det är så skönt att bara vara och inte göra någonting, Max gick upp tidigt och träna, jag vågade inte då jag är snorig och inte känner mig bra i halsen, jag vägrar vara sjuk på min ledighet! Men snart så!!! =)

Efter dusch, frukost och fix bar det av till Nacka Forum för lite mellandagsrea shopping, ja vi fick båda pengar i julklapp och jag i present så vi kände att nu är vi värda shopping då vi har haft det lite stramt med ekonomin den senaste tiden och OM vi fynda!!! Eller om jag ska vara ärlig så var det väl mest jag, det är inte så lätt för killar att fynda, jag menar vi har ju Gina Tricot, Bikbok, HM, ja jag kan rabbla upp massor med butiker och även om det finns herravdelningar så är det inte så mycket för och vi båda hade inte riktigt tålamodet att verkligen KOLLA, så vi tog det vi såg som vi gillade, testade och funkade det så fick det följa med hem och dessutom ville älskling att jag skulle välja ut min present i någon av affärerna, så jag valde självklart ut en massa träningskläder som var på rea, då jag ska köra hårt efter Nyår och behöver motivation och OM jag fick, jag vill träna NU! =)

Lägger upp lite bilder som får avsluta detta långa inlägg, jag hoppas ni har haft en underbar jul och att ni får en skön vecka!


En söt present från min Johan, fina kärleksfulla stenar!
Älskar dig!


Smycken från Dyrberg/Kern av pappa, Irene&Lillebror och av dom fick jag även pengar, underbara ni, TACK SÅ HEMSKT MYCKET! Älskar er!

Av Jessika (Johans syster) fick jag JÄTTEFINA smycken från Cubus, bling bling, me like!
Tack sötis!


Av Faster och man fick jag smink och en necessär, perfekt! Tack älskade ni!


Sen fick jag choklad och blommor av storebror, pengar av Max pappa med sambo Lena, pengar, choklad och blommor av min älskade fina Farmor, ja jag fick så mycket fint och jag är så tacksam, TACK så mycket allihopa för att ni förgyllde min födelsedag!






Bilder från dagens fynd!









Nej nu blir det film och MYS!!!
Har ni förstått att jag gillar mys eller??? =)
KÄRLEK





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0