3dagar kvar sen är det SEMESTER!!!

Endast 3 härliga jobbdagar kvar sen är det äntligen semester och det ska bli så skönt! =)
Detta året har ju verkligen varit upp och ner och det ska bli underbart att få börja ett nytt som bara ska bli bättre. 2012 here we come!!! =)

Julruschen har kommit igång på jobbet så det är det enda jag gör nu, jobbar, äter, myser med kärleken och sover. Men på Fredag är det sista dagen sen är det JULAFTON, det ska bli så härligt att i år få fira den dagen tillsammans med min familj OCH Max, förra året var vi ju hemma hos Max bror och man och firade med Maxs familj och vänner och det var en otroligt bra dag/kväll/natt med en massa god mat, kärlek och ALKOHOL, haha ja Julafton slutade kl.7 på morgonen.

Det var väldigt konstigt att för första gången i mitt liv fira den utan min familj men vi bestämde oss förra året för att köra varannan jul med min familj och varannan med Maxs familj så i år det dags för min nere i Nynäshamn, det ska bli mysigt att få ha hela min familj samlad, 12 personer blir vi och jag LÄNGTAR!!

Då ekonomin inte är den bästa just nu eftersom jag har varit sjuk mycket, ledig och Max pluggar och det dessutom är slut på fotbollen för terminen just nu så blir det inga julklappar i år tyvärr, vi har verkligen inte möjlighet till det och det är så värdelöst för jag ÄLSKAR att ge bort julklappar, ja skulle jag få välja så skulle jag skräddarsy jätteroliga julklappar till var och en, men men en annan jul ;)
Däremot kör min familj på en grej och det är att alla köper en klapp för 100kr var och så lägger vi ner den i en säck och blandar, sen får alla ta en var, 100kr kanske man inte får så mycket för, men vi alla är så pass gamla nu så vi tycker det är viktigare att familjen är samlad och julklappen är mer än rolig grej!

Under våran semester har vi inte planerat in någonting alls och det är jätteskönt, jag tänker inte heller göra det för det är det enda jag har gjort den senaste tiden, planerat, bokat och haft ett fullspäckat schema och ni som läser min blogg vet ju att jag nyligen fick veta att jag tyvärr har fått IBS och för att underlätta besvären så ska man ju dessutom inte stressa och så, så det är ett Nyårslöfte att jag ska göra ett mat, tränings och sovschema varje vecka from 1 Januari! Däremot hoppas jag och önskar att det ska finnas en massa tid för att träffa mina nära och kära som jag har försummat väldigt mycket den senaste tiden.

Glöggisen i Söndags var trevlig men det var så sjukt mycket folk och väldigt varmt, så vi blev kvar till 22, sen åkte vi hem och mös en stund innan det var sängdags.
Tack Pehr och Rille för att vi fick komma på eran trevliga Glöggis med en massa gott och trevlig stämning!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0